#nepozornostzabiji: Nenechte se přejet!
Česká asociace pojišťoven letos upozorňuje i na nepozornost chodců. Polovina jich v blízkosti vozovky sleduje raději mobilní telefon než provoz.
Nejen řidiči jsou na silnicích ohroženi nepozorností. Také chodci bývají z tohoto důvodu obětí srážky s motorovými vozidly a často mají tyto události fatální následky. Proto se během tohoto týdne v sedmi krajských městech na chodnících u hlavních křižovatek postupně objeví obrysy postav a stylizované pomníčky, doplněné hashtagem #113. Ten symbolizuje počet usmrcených chodců při dopravních nehodách v České republice za loňský rok. Celá akce je součástí kampaně České asociace pojišťoven #nepozornostzabiji, která i v letošním roce upozorňuje na rizika manipulace s mobilním telefonem ve chvílích, kdy je člověk účastníkem provozu na pozemních komunikacích.
Z výsledků průzkumu agentury STEM/MARK, který si nechala vypracovat Česká asociace pojišťoven, vyšlo najevo, že celá polovina chodců používá mobilní telefon během pohybu v silničním provozu. U mladších generací je to ještě výrazně více. „V loňském roce jsme se s kampaní Nepozornost zabíjí soustředili zejména na problematiku telefonování za volantem. Ovšem i nepozorní chodci, kteří se v blízkosti vozovky věnují spíše mobilnímu telefonu než sledování provozu, výrazně zvyšují riziko nehody. Takové chování podle průzkumu přiznávají celé dvě třetiny chodců ve věku od 18 do 44 let. U dětí a mladistvých toto číslo může být patrně ještě vyšší,“ říká ke kampani Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven a dodává: „I letos budou hrát v naší komunikační kampani klíčovou roli emoce. Aktivity jsme ale posunuli více do ulic a do online prostředí.“
Kritická místa nehod bývají často na hlavních křižovatkách uvnitř velkých měst. Kampaň proto běží v Praze, Brně, Plzni, Hradci Králové, Liberci, Olomouci a Ostravě. Jen v těchto sedmi městech došlo za posledních šest let k celkem 7 421 nehodám s účastí chodce. Lokality, kde jsou polepy a pomníky instalovány, vybírala Česká asociace pojišťoven ve spolupráci s Policií ČR na základě statistik nehodovosti a zároveň tak, aby neohrozila plynulost provozu.
„Kampaň Nepozornost zabíjí vnímám jako účinnou především proto, že je zaměřená na emoce a na bezpečnost našich nejbližších, proto věřím, že i upozornění na konkrétní místa smrtelných dopravních nehod a nalepené obrysy postav na vytipovaných místech přivedou k zamyšlení nad vlastní zranitelností každého z nás,“ uvádí republiková koordinátorka prevence plk. Mgr. Zuzana Pidrmanová z Policejního prezidia České republiky.
Celá kampaň #nepozornostzabiji odstartovala v polovině května loňského roku a letos poběží až do konce září. Partnery kampaně jsou Policie ČR a oddělení Ministerstva dopravy ČR BESIP.
Další tiskové zprávy Všechny příspěvky
Kontakt
Česká asociace pojišťoven, se sídlem Milevská 2095/5, Krč, 140 00 Praha 4, IČO: 49624024, zapsaná ve spolkovém rejstříku, vedeném MS v Praze, oddíl L, vložka 59063